dinsdag 2 juni 2009

Dinsdag 2 juni 2009

Druk dagje vandaag. Vanochtend vroeg geflyerd bij station Den Haag CS, enthousiaste reacties, heel veel mensen die de zittende politiek niet meer zien zitten gaan Partij voor de Dieren stemmen. Zeer bemoedigende reacties!



Het Europese promotiebureau dat onze senator schamper had horen spreken over het feit dat de overgestickerde kippen bij Den Haag CS maar zo gelaten werden omdat niemand zich verantwoordelijk voelt voor de Europese campagne, heeft alsnog de folie over de dode kunstkippen vervangen, in het kader van je weer maar nooit. Maagdelijk verse folie, dat roept om nieuwe (re)actie van kiezers zou ik denken…





Vanmiddag heb ik een oorkonde uitgereikt namens de fractie aan Roos van Ees, een 17 jarige Haagse scholiere die tweede werd in de wereldwijde BBC verkiezing van wie het best kan speechen.


Roos hield een toespraak in het Engels over de noodzaak om minder vlees te eten en nadat ze de kampioen van Nederland werd, mocht ze in Engeland strijden om de wereldtitel met 72 kandidaten uit 43 landen. Echt een wereldprestatie en ik ben er heel trots op dat Roos dit verhaal gehouden heeft!


Ik heb haar gevraagd om de tekst en/of een video van haar bijdrage, als die komt zal ik ‘m met jullie delen!



Vandaag heb ik ook onze reactie op het advies van de Raad van State naar de Tweede kamer gestuurd over onverdoofd ritueel slachten. Samen met rechtsfilosoof mr. dr.B.Labuschagne en in overleg met de Gentse professor K.Raes schreef ik er dit opinie-artikel over.



Vanmiddag werd tenslotte het grootste verkiezingsspandoek van deze Europese verkiezingen onthuld op het biologische akkerbouwbedrijf van mijn man.


Een doek van 20x6 meter, direct naast de spoorlijn. Voor treinreizigers die onze paginagrote advertentie in metro van vandaag of onze stationsabri’s gemist mochten hebben.


Ik denk dat we naar een mooie ontknoping gaan van deze Europese verkiezingscampagne!




En de kers op de slagroom van vandaag was dat de kamer mijn motie aannam waarin de regering werd opgedragen het duurzaamheidsbeleid te repareren waar dat als gevolg van de crisis achterblijft bij de doelstellingen.


Het was weer een mooie dag!


Tot morgen…

http://ping.fm/DquMl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten