woensdag 9 december 2009

Woensdag 9 december 2009

Ik berichtte gister dat door moties van Groenlinks, Christenunie en PvdA voorstellen zijn aagenomen voor een vleesloze dag en teelt van regionale eiwitgewassen die een half jaar geleden toen ze door de Partij voor de Dieren werden ingediend nog werden weggehoond of in elk geval niet op een meerderheid konden rekenen. We hadden nauwelijks kunnen voorzien dat onze ‘haas in de marathon’ positie zo effectief zou werken. Ik heb een paar mailtjes gekregen van mensen die zich afvragen of ik het niet erg vind dat andere partijen successen boeken met de voorstellen die als eerste gelanceerd zijn door de Partij voor de Dieren. Ik kan daar met driewerf NEE op antwoorden. Ik ben juist ontzettend blij dat doordat wij steeds op hetzelfde aambeeld hameren, woordvoerders uit andere partijen vleugels krijgen op onze dossiers. Dit is precies zoals het moet gaan! Ons slechtst denkbare scenario was dat we een getuigenispartij zouden worden die decennialang een minderheidsstandpunt zou moeten blijven uitdragen in de Kamer. Dat er nu meerderheden onstaan op thema’s die we nog maar 3 jaar uitdragen, geeft hooguit aan dat we niet eens zo heel veel voor de muziek uit blijken te lopen.

En overigens is het natuurlijk zo dat de andere partijen niet alleen maar door onze invloed wakker geschud zijn. De enorme crises die ons boven het hoofd hangen zorgen ervoor dat desnoods de wal het schip gaat keren. Ik heb daar ook over geschreven in m’n column voor eenvandaag.


Ik ga volgende week met de trein naar Kopenhagen om een bezoek te brengen aan de klimaattop waar ook onze Klimaatfilm Meat the Truth haar Deense première zal beleven.

Mocht je in de buurt zijn:

Wanneer do, 17. december, 21:00

Waar Green hall - Klimaforum09 Tietgensgade 65 DGI-byen 1704 Kopenhagen, Denmarken 

Kijk ook op www.meatthetruth.com  



En voor de klimaatsceptici die zich steeds luider beginnen te roeren zonder in aantal toe te nemen heb ik deze nog gevonden: 



Tot gauw weer!

http://bit.ly/8wNxOP

Geen opmerkingen:

Een reactie posten