donderdag 26 november 2009

Donderdag 26 november 2009

Naar aanleiding van mijn weblog van gisteren met de bijzondere foto van Marc  van Roosmalen met het slingeraapje, liet Marc mij vandaag het volgende weten:


Op de foto sta ik met mijn lieveling A-Kukú - het slingeraapje (van een nog te beschrijven nieuwe soort) dat de Xingúaanse sjamaan Tacumã Kamayurá mij cado gaf nadat ik vier maanden lang zijn leerling sjamaan was geweest. Toen de overheid (IBAMA en Feds PF) mijn 20 apen uit de tuin gehaald hadden op 19 februari 2003 was A-Kukú de eerste die al in het begin van een zes maanden durende tijd dat alle uit mijn tuin geconfisqueerde apen op het hoofdkantoor in ellendige transportkooitje moesten verblijven, bezweek.

Marc 



P.S. Misschien wel leuk als begeleidende tekst voor de foto. Misschien krijgen andere partijvoordedierenfans dan net als ik bij het kijken naar A-Kukú tranen in de ogen.



Vandaag heb ik Kamervragen gesteld over de penibele situatie waarin Marc van Roosmalen zich in bevindt. Klik hier


Tot gauw!

http://bit.ly/4KyUKC

Geen opmerkingen:

Een reactie posten